امروز  سه شنبه 1403/1/28

اخبار و مطالب

بازگشایی آب های گرم معدنی سرعین

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل خبر داد

استفاده ازدستگاه ازن‌زن برای ضدعفونی آبدرمانی‌ها در اردبیل

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از استفاده از مجهزترین دستگاه ازن‌زن برای ضدعفونی آبدرمانی‌های استان خبر داد و گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده آبدرمانی‌های استان اردبیل از روز شنبه هفته آینده(10خرداد1399) بازگشایی می‌شود.

نادر فلاحی هفتم خردادماه در جلسه هماهنگی بازگشایی آبدرمانی‌های استان اردبیل اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه برند گردشگری استان اردبیل آب‌های گرم و معدنی هستند با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در راستای بازگشت رونق به صنعت گردشگری استان اقدامات و پیگیری‌های لازم برای بازگشایی این مراکز در استان انجام شده است.

وی از بازگشایی آبدرمانی‌های استان اردبیل تا روز شنبه هفته آینده خبر داد و گفت:‌ پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی این مراکز و آغاز فعالیت آنها با همکاری و مشارکت نهادها و دستگاه‌های پژوهشی و علمی تا روز شنبه تدوین شده و آبگرم‌های معدنی استان آماده استقبال از مسافران و گردشگران خواهند بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با تاکید بر استان‌محور بودن پروتکل تدوین‌شده با توجه به منحصر به‌فرد بودن آب‌های گرم و معدنی استان تصریح کرد: این پروتکل‌ها باید به شکلی مناسب و با در نظر گرفتن تمامی جوانب اعم از قبل از ورود افراد به آبدرمانی، استفاده از آبدرمانی و هنگام خروج از آبدرمانی تدوین شود.

فلاحی با اشاره به استفاده آبدرمانی‌های استان اردبیل از دستگاه ضدعفونی‌کننده ازن‌زن  در آب‌های گرم معدنی استان بیان کرد: این دستگاه مجهزترین و بهترین دستگاه ضدعفونی‌کننده بوده که توسط آبدرمانی های استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود:‌ براساس تمهیدات اتخاذشده نگرانی در مورد شیوع ویروس کرونا با بازگشایی آب‌های گرم در استان وجود ندارد چرا که تمامی موارد بهداشتی برای فعالیت این مراکز در نظر گرفته شده و با تدوین و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به این مراکز هم‌استانی‌ها و مسافران و گردشگران می‌توانند با خیال آسوده از این آب‌ها استفاده کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به نقش و تاثیر آب‌های گرم معدنی در صنعت گردشگری و توسعه استان اظهار کرد:‌ با در نظر گرفتن تمامی موارد لازم و ضروری استفاده از آب‌های گرم در ایام کرونایی تلاش می‌کنیم تا در زمینه تدوین پروتکل‌های بهداشتی استفاده از این مراکز همکاری و مشارکت لازم را داشته باشیم.

حبیب ابراهیم‌پور افزود: با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی استفاده از آب‌های گرم و معدنی مشکلی در بازگشایی این مراکز و فعالیت آنها وجود نخواهد داشت.



بازگشت